Kreacja
wizerunku
marki

Portfoliozobacz nasze
realizacje
Wycenasprawdź
cenę pracy
Porozmawiajmy
o Twojej marce...
zapytaj o wycenę 56 674 24 42 Copyright © Studio Whiteart ul. Jarzębinowa 3, 87-123 Torun, Bydgoszcz, Włocławek tel.56 674 24 42 www.whiteart.pl
Identyfikacja wizualna
tlotlotlotlotlopilkapilkasmugilewyprawy
Klienci

Opis projektu - Meritum

Meritum

  • Klient
  • Meritum
    87-100 Toruń
    ul. Wapienna 10
    tel. 056 659 07 22, 659 07 24, 648 50 41
    meritum@meritum-torun.pl
  • Typ projektu
  • Kompleksowe działania z zakresu stworzenia wizerunku
  • Zakres usług
  • - projekt logo
  • - projekt logotypu
  • - projekt hasła reklamowego
  • - projekt lini graficznej dla pakietu materiałów firmowych
  • - projekt spójnego pakietu materiałów reklamowych z zakresu reklamy wenętrznej, zewnętrznej i publikacji reklamowych
  • - projekt stron internetowej
  • Media
  • - materiały drukowane (materiały firmowe, katalog, ulotki, kalendarze)
  • - preklama zewnętrzna (tablice wielkoformatowe, samochody firmowe)
  • - internet (strony www)
  • Meritum - wiodący na lokalnym rynku dystrybutor opakowań dla handlu i gastronomii. Współpracuje zarówno z polskimi jak i zagranicznymi partnerami.

  • Nasz klient - prężnie rozwijając zakres swych działań w branży opakowań - nie posiadał dotąd zintegrowanego mocnego wizerunku. Kiedyś zaprojektowane logo było kilkakrotnie modyfikowane, a materiały firmowe klienta - niespójne wizualnie. Kierując się potrzebą posiadania wyrazistej identyfikacji wizualnej klient zaprosił nas do współpracy.

    Naszym głównym zadaniem było przygotowanie zintegrowanej identyfikacji wizualnej, która byłaby rozpoznawalna i pozytywnie kojarzona.

    Ponieważ firma Meritum działa już na rynku od wielu lat i przyzwyczaiła klientów do koloru zielonego, pozostaliśmy przy zielonej kolorystyce. Stworzyliśmy nowoczesne logo, spójny pakiet materiałów firmowych, reklamy zewnętrzne i wewnętrzne dla firmy, materiały reklamowe i stronę www.

    2.1. Cele ogólne

    • wykreowanie nowoczesnego wizerunku firmy,
    • sprawienie, aby firma stała się widoczna i rozpoznawalna na rynku lokalnym,
    • stworzenie interaktywnej platformy komunikacyjnej między firmą a klientami.

    2.2. Cele operacyjne

    • stworzenie logo,
    • zrealizowanie spójnych pakietów materiałów reklamowych,
    • projekt systemu komunikacji wizualnej wewnątrz i na zewnątrz firmy,
    • zrealizowanie interaktywnej prezentacji multimedialnej,
    • stworzenie rozbudowanej witryny internetowej.
  • 3.1. Logo i kolorystyka firmowa

    materiały biurowe

    Pracę nad wizerunkiem Meritum rozpoczęliśmy od wyłonienia indywidualnej linii logo - znaku i całego logotypu. Aby ukierunkować myślenie, przeanalizowaliśmy szczegółowo rynek opakowań i określiliśmy charakter tej branży. Punktem wyjścia rozmów i prac było poprzednie logo firmy. Klientowi zależało na zachowaniu koloru zielonego, który przez lata identyfikował firmę. Poza tym w poprzednim logo charakterystycznym elementem graficznym były linie, z których obecności klient także nie chciał rezygnować. Minusem poprzedniego logo była przede wszystkim nieestetyczna, mało elegancka typografia oraz niekształtna bryła, tworzma przez linie - nie nosząca znamion żadnej indywidualności. Poszukiwanie formy, która zadowoli i klienta i nas zaowocowało wypracowaniem zwartego, wyrazistego znaku. Odświeżyliśmy zieleń i dodaliśmy do znaku równoważący element w kolorze szarym. Kolorystykę opisaliśmy saizegółowo dla wszystkich mediów (Panton, CMYK i RGB). Element linii pojawia się jako dominanta logo i tworzy zwartą bryłę z całością znaku.

    3.2. Hasło

    Zaraz po zaprojektowaniu logo zabraliśmy się za hasło reklamowe „Pakuj z nami!”. Projekt zakładał znalezienie odpowiedniej, pasującej do nowego logotypu typografii i zintegrowanie graficzne hasła z logo. Poszukiwaliśmy zwartej formy, która funkcjonowałaby we wszystkiego rodzaju materiałach reklamowych nie stanowiąc konkurencji dla logo, zarazem będąc z nim spójną. W poprzedniej wersji hasło funkcjonowało po prostu jako przekrzywiony napis zamieszczany na materiałach firmowych przypadkowo. Jego wielkim minusem była typografia – z nieestetyczną i nieczytelną literą "z".

    WHITEart

    3.3. Materiały biurowe

    materiały biurowe

    Następnie zaprojektowaliśmy kompleksowe materiały biurowe dla firmy utrzymane w nowej linii graficznej. Ich zaletą jest to, że stanowią spójny pakiet - każdy druk firmowy od razu jest kojarzony wizerunkowo z firmą Meritum.

    3.4. Tablice informacyjne

    WHITEart

    Kolejnym krokiem był projekt zestawu tablic identyfikujących firmę wewnątrz i na zewnątrz budynku. Projektując tablice współpracowaliśmy z wykonawcą, aby uzyskać na wydruku wielkoformatowym efekt jak najbardziej oddający właściwe kolory.

    3.5. Samochody firmowe

    WHITEart

    Zaprojektowaliśmy także linię graficzną dla samochodów firmowych

    3.6. Materiały reklamowe

    WHITEart

    W kampanii położyliśmy silny nacisk na wypromowanie nowego logotypu i nowej linii graficznej. Logo producenta na każdym z materiałów reklamowych jest mocno wyeksponowane. Wszystkie materiały reklamowe oparliśmy na początkowo opracowanej koncepcji graficznej. Jej głównymi elementami są kolor zielony (chyba że przeznaczenie wymagało zastosowania innego rozwiązania) i grafika wykorzystująca element fali -występują one w większości materiałów. Logo, kolor i fala to główne elementy kreujące wizerunek firmy oraz umacniające jej pozycję na rynku lokalnym. Zaprojektowaliśmy dwa typy kalendarzy na 2009 r.: kalendarz trójdzielny i kalendarz biurkowy typu planer. Podczas druku kalendarzy ściśle współpracowaliśmy z wykonawcą, aby dopilnować wierności kolorów i dobrej jakości wykończenia materiałów.

    3.7. Strona internetowa

    WHITEart

    Strona internetowa Meritum jako medium najbardziej dostępne i elastyczne miała stanowić główne źródło informacji o firmie i oferowanym produkcie. Stąd adres strony www został mocno wyeksponowany na pozostałych materiałach reklamowych. Sam serwis miał być przede wszystkim czytelny i przejrzysty oraz utrzymany w spójnej dla nowej identyfikacji wizualnej linii graficznej. Wygląd i układ menu umożliwia intuicyjne poruszanie się po stronie i pozwala osobom odwiedzającym stronę na szybkie znalezienie potrzebnych informacji. Produkty firmy zostały usystematyzowane w katalogu, dzięki czemu klienci firmy mogą szybko uzyskać dostęp do opisu danego produktu. Każdy z nich jest przedstawiony na zdjęciu wraz z możliwością zrobienia zbliżenia. Na stronie głównej oprócz listy oferowanych zestawów produktów umieściliśmy także takie, przyjazne użytkownikowi, panele jak „Zadaj pytanie”, „Nowości” i „Promocje”. Dzięki temu już na pierwszej stronie na klientów Meritum czekają cenowe super-okazje. W ramach promowania firmy prowadzimy też usługę pozycjonowania strony www w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych.

  • Dzięki naszemu projektowi firma Meritum zyskała nowy wizerunek - nowoczesnej i wyróżnia się wizualnie na tle lokalnej konkurencji. Jej nowy wizerunek stał się spójny – wszystkie materiały promocyjne firmy stanowią jej wizytówkę natychmiast i jednoznacznie kojarzoną. Nowy system identyfikacji wizualnej Meritum zaprojektowany został tak, aby linia graficzna mogła być w przyszłości rozwijana i rozbudowywana. Dla Meritum zrealizowaliśmy kompleksowo identyfikację wizualną i spójne pakiety materiałów reklamowych. Dzięki zintegrowanemu wizerunkowi firma staje się bardziej rozpoznawalnym partnerem biznesowym na rynku lokalnym i krajowym. Nowoczesna linia graficzna kojarzy firmę z duchem przedsiębiorczości, aktywnego działania i nowymi technologiami. Obecna identyfikacja wizualna może być skutecznym narzędziem w podejmowaniu rozmów biznesowych w kraju i za granicą. Rozbudowana witryna internetowa promowana zarówno w materiałach reklamowych, jak również w internecie (pozycjonowanie) zapewnia stałą i regularnie aktualizowaną informację o ofercie firmy Meritum.

ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42