Branża —Art. spożywcze
Praca — projekt logo firmy
Nasz klient to rozwijający działalność producent wyrobów cukierniczych – czekoladek, torcików itp.
Nadrzędnym celem projektu realizowanego przez firmę Whiteart było umocnienie pozycji produktu na rynku, poprawa jego widoczności na półkach sklepowych, a ponad wszystko podkreślenie smaku i wysokiej jakości. Pragnęliśmy wypozycjonować markę w sektorze spożywczym, nadając jej wyrazisty, przyciągający uwagę wizerunek.
Specjaliści z Whiteart, po przeprowadzeniu analizy komunikacji marek z wyższych półek w branży cukierniczej i wybranych trendów designu, stworzyli logo w postaci kaligraficznego, odręcznego podpisu, odlanego jakby z ciemnej czekolady. Osiągnęliśmy efekt pobudzenia kubków smakowych konsumenta już na sam widok logo!
Największym wyzwaniem było jednak zaprojektowanie opakowań dla produktów, gdyż to one są w sklepie bezpośrednią wizytówką produktu. Wiele uwagi poświęciliśmy dopracowaniu wizualizacji kompozycji smakowych na opakowaniach. Wysokiej jakości fotografie smakowicie zachęcają do sięgnięcia po słodkie produkty. Stworzyliśmy kilka opakowań, dla kilku różnych produktów. Nie miały one stanowić serii, więc dla każdego produktu wykrystalizowaliśmy odrębną linię graficzną. Dla przykładu layout produktu „de luxe” jest utrzymany w eleganckim brązie, podczas gdy wesołe walentynkowe opakowanie czekoladek zostało zaprojektowane w odcieniach różu i czerwieni.
Nowe opakowania odznaczają się spójnością i czytelnością, a ich główną zaletą jest dynamika – każdy element wydaje się tryskać energią i tętnić życiem.
- logo
- identyfikacja wizualna
- materiały firmowe (papier firmowy, koperty wizytówki, itp.)
- opakowania