Jaka agencja reklamowa stworzy dobre logo?

Dotyczy: projekt logo

Weźmy pod uwagę wariant, że decydujemy się właśnie na usługi agencji reklamowej, która podejmie się wykonania naszego logo. Pytanie teraz, którą wybrać, lokalną czy topową polską? Sugerować się przy tym ceną? A może lepiej skupić się na doświadczeniu, wiedzy i portfolio? Niektórzy mogą mieć wątpliwości, czy w ogóle agencja reklamowa to dobry wybór, czy może lepiej skorzystać z usług agencji brandingowej lub po prostu grafika freelancera. Wyjaśniamy poniżej.


Przy wyborze agencji reklamowej do projektu logo nie kieruj się tylko ceną za tą usługę

Wymarzona agencja reklamowa – jak ją wybrać?

Pośpiech nie jest dobrym doradcą i w tym przypadku. Dlatego do wyboru agencji należy podejść z rozwagą i spokojem. Warto zacząć od analizy rynku. Dopiero później można przejść do zapoznania się z kompetencjami firmy oferującej projektowanie logo. Jednak nie powinno się poprzestawać na samym portfolio. Dobrze jest również poznać opinie i referencje byłych lub stałych klientów. Na to, czy agencja nadaje się do realizacji tego zlecenia wskazywać może jej własne logo i to, jak dba o własny wizerunek. Nie wolno zapominać o tym, że od wyboru agencji będzie zależała jakość świadczonych przez nią usług i samej obsługi, a także jej zaangażowanie i doświadczenie.

projekt logo

Agencja reklamowa czy freelancer – na co się zdecydować przy logo?

Logo firmy chętnie tworzą również graficy freelancerzy. Jednak czy warto tak odpowiedzialne zadanie powierzyć jednemu z nich? Plusem tego wyboru na pewno będzie niższa cena. Trzeba natomiast liczyć się z tym, że może on nie mieć zbyt dużego doświadczenia w pracy nad wizerunkiem firmy. W konsekwencji tego może okazać się, że zamawiający otrzyma po prostu słaby projekt. Grafik zazwyczaj koncentruje się na poszczególnych, konkretnie zleconych mu projektach. Nie musi myśleć o całej identyfikacji wizualnej. Choć agencje reklamowe są z reguły dużo droższe, mają doświadczenie, które ten cennik usprawiedliwiają. W agencji nad projektem logo pracuje wielu ludzi, którzy wspólnymi siłami potrafią tworzyć wyjątkowe elementy graficzne, a przy tym kompleksową identyfikację wizualną produktu czy całej marki. Warto więc skusić się na współpracę z agencją i podpisać z nią umowę, dającą jej wyraźny sygnał do możliwości rozpoczęcia pracy nad projektem logo firmy.

Zobacz efekty
naszej pracy
nad logo
Sprawdź
co zrobiliśmy

Agencję reklamową trzeba sprawdzić

Zapewne każda agencja reklamy z ogromną chęcią przyjmie zlecenie na tworzenie logo firmy, ale to nie oznacza, że trzeba od razu nawiązywać współpracę z byle kim. Agencję należy dobrze sprawdzić. Ocenić, czy wykonuje autorskie projekty, czy może zdarzają się jakieś plagiaty, a zawartość strony, na której prezentuje swoją ofertę, jest zgodna z rzeczywistością. Trzeba przede wszystkim sprawdzić, czy agencja ta posiada doświadczenie w zakresie tworzenia logo oraz bufowania identyfikacji wizualnej i kreacji wizerunku, a także, dla jakich firm miała okazję tworzyć tego rodzaju projekty. Warto też zorientować się, jak agencja ta radzi sobie z budowaniem materiałów na podstawie już wcześniej wykreowanym wizerunku.

Chcąc zaprojektować logo firmy warto wybrać agencje reklamową, która zajmie się kompleksowo zleceniem. Stworzy logo i identyfikację wizualną produktu czy całej marki.
ksiega_znaku

Jak kończą Ci, którzy przy wyborze agencji kierują się ceną?

Jedyną zaletą taniej oferty agencji reklamowej jest właśnie tylko ta niska cena. Często zdarza się, że projekty nie do końca są autorskie. Decydując się na tę współpracę, można tak naprawdę spodziewać się wszystkiego – nawet plagiatu. Nie ma też co liczyć na jakiś większy wybór projektów czy wysoką ich jakość. Mając do czynienia z amatorskim podejściem do tworzenia logo, można oczekiwać wielu nieprzemyślanych kwestii. Może też zdarzyć się tak, że firma ta wcale nie sprosta oczekiwaniom zamawiającego. Być może tworzenie logo przerośnie projektanta i uzyskany efekt nie będzie w pełni satysfakcjonujący.

Brak wersji wektorowej logo marki

projekt logo przez agencję reklamową

Nierzadko zdarzają się sytuacje, w których właściciele marek do przygotowania banerów i innych wielkogabarytowych materiałów reklamowych chcą wykorzystać kopię logo marki ze swojej strony. Choć może brzmi to logicznie, to zapewne tylko dla osoby, która o projektowaniu logo i materiałów reklamowych nie ma najmniejszego pojęcia. Każdy grafik wie, że logo można zastosować na konkretnych nośnikach tylko wtedy, jeżeli dysponuje się wersją wektorową znaku (.ai, .cdr, .eps, .pdf). Wówczas bez względu na to, na jakim materiale czy na jakiej powierzchni się znajduje, wygląda estetycznie i wyraźnie. To właśnie dlatego dla mrki tworzy się te wersje. Mając przygotowany projekt logo w różnych wersjach wektorowych, tak naprawdę nie ma znaczenia, czy będziemy umieszczać je na małej ulotce, jeszcze mniejszej wizytówce, czy może na wielkim banerze. Zawsze będzie czytelny.

A jeśli agencja reklamowa już została wybrana, to jak przekazać jej wszystkie oczekiwania?

Rozmowa zamawiającego z agencją, która ma wykonać logo, nie może ograniczać się wyłącznie do udzielenia kilku wskazówek na temat tego, jak ma ono wyglądać. Zlecający musi przede wszystkim wyobrazić sobie swojego idealnego klienta, znać jego preferencje i oczekiwania. Powinien poinformować, kto w ogóle jest klientem, do jakiej grupy docelowej logo to ma trafiać. Równie ważne jest, aby wspomnieć o swojej branży, o swoich celach względem firmy i osiągnięciach. Trzeba pamiętać, że marka jest jak człowiek, ma swój charakter i charakter ten właśnie logo musi odzwierciedlać. Nie jest to takie proste, ale na mocy współpracy z doświadczoną agencją można wspólnymi siłami dojść do konkretnych ustaleń i wytycznych dla danego projektu. Dlatego bardzo ważne jest, aby wybrana agencja, która zabierze się za projektowanie loga, była w tym doświadczona.

Teraz z łatwością przychodzi na myśl stwierdzenie, że projektowanie logo jest niezwykle trudnym i zarazem złożonym procesem. Dlatego lepiej skorzystać z usługi sprawdzonej, doświadczonej agencji reklamowej. Agencja ta musi mieć bogate portfolio poparte pozytywnymi opiniami byłych i obecnych klientów. Największym błędem, jaki można popełnić, wybierając agencję, jest kierowanie się jej cennikiem. Nie należy więc tego robić. Nie ma też powodu, aby się spieszyć. Lepiej wszystko przemyśleć, przeanalizować oferty co najmniej kilku agencji, poczytać opinie, dopytać o szczegóły, niż postąpić pochopnie i później żałować.

Potrzebujesz wsparcia agencji reklamowej?
Skontaktuj się z nami
Z chęcią pomożemy stworzyć profesjonalne logo firmy oraz kompletny wizerunek marki.
Szukasz profesjonalistów?
Rozpocznij z nami współpracę
CAPTCHA ImageReload
POPRAW błędne pola - zaznaczone na niebiesko
W czym możemy pomóc?
ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42