Jak zaprojektować ulotki reklamowe w najlepszy sposób?

Zdawać by się mogło, że firmowe ulotki reklamowe już dawno wyszły z mody. W końcu jest internet, a wraz z nim skuteczne narzędzia marketingowe ułatwiające dostęp do grupy docelowej – potencjalnych klientów. Tymczasem atrakcyjnie zaprojektowana ulotka i wykonana z dobrych jakościowo materiałów, może nadal wzbudzać zainteresowanie i tworzyć skuteczną reklamę firmy. Jak ją zaprojektować, by wzbudzała zainteresowanie? Wyjaśniamy w poniższym artykule.

Ulotka o niestandardowym kształcie i formacie pomoże wyróżnić się na tle konkurencji


Ulotka reklamowa z korzyścią dla klienta

Typowe ulotki reklamowe typu harmonijka przedstawiające wyłącznie samą reklamę danej marki najczęściej lądują w koszu tuż po ich otrzymaniu. Jeśli ktoś nie jest zainteresowany prezentowaną ofertą, to takie zachowanie nikogo nie powinno dziwić. Dlatego lepiej, gdy taki materiał przynosi dodatkowe korzyści potencjalnemu klientowi. Niech zawiera rabat na jakiś produkt lub usługę albo zniżkę na wstęp do jakiegoś miejsca. To zmotywuje do pozostawienia ulotki. Im ciekawsze będą pomysły na wykonanie projektu tego nośnika reklamowego, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że ulotka nie wyląduje w koszu.

Projekt ulotki

Jak wykonać interesującą ulotkę reklamową?

Aby ulotka reklamowa była rzeczywiście interesująca, trzeba poświęcić dłuższą chwilę na opracowanie dobrego projektu. I wcale nie chodzi tu o stworzenie abstrakcyjnej grafiki, czy wypełnienie całej kartki niepotrzebną treścią. W tym wypadku dużo lepszym rozwiązaniem jest prostota. Prosta, ale zarazem oryginalna grafika w zupełności wystarczy. Tak samo jest z treścią – należy ograniczyć się do minimum. A jeśli chodzi o czcionkę, do polecanych należy Times New Roma, która jest czytelna i zarazem uniwersalna. Ulotka promocyjna A5 czy w rozmiarze DL powinna być estetyczna i w żadnym wypadku nie może przysłaniać potencjalnemu klientowi dodatkowych korzyści wynikających z jej posiadania.

Zobacz efekty
naszej pracy
nad ulotkami
Sprawdź
co zrobiliśmy

Grafika a zdjęcia – co wybrać na ulotkę?

Nawet ulotki promocyjne najmniejszego formatu bez problemu pomieszczą grafikę lub zdjęcia. Pytanie tylko, co będzie lepszym wyborem? Tak naprawdę dobrze dopasowane zdjęcie oraz starannie i oryginalnie opracowana grafika, będzie strzałem w dziesiątkę. Ciekawy obraz dużo skuteczniej przyciąga uwagę, niż duża ilość samej treści. Alternatywą dla obszernej grafiki może być kilka mniejszych zdjęć. W efekcie tego powinna powstać przejrzysta, przyciągająca uwagę ulotka.

Atrakcyjność kalendarzy książkowych czyni je doskonałym wyborem w przypadku każdej firmy.

Atrakcyjnie zaprojektowana ulotka wykonana z dobrych jakościowo materiałów, może pełnić swoją funkcje i tworzyć skuteczną reklamę firmy.
Projekt ulotki

Ile kosztuje ulotka firmy? Wybór formatów…

Ulotka firmowa może być wykonana w dowolnym formacie i kształcie. Od tego zależy cena powstałego produktu. Najpopularniejsze rozmiary prezentują się następująco:

  • rozmiar A5 - pół arkusza A4 – 210 x 148,5 mm
  • rozmiar DL - 1/3 arkusza A4 – 210 x 99 mm
  • rozmiar A6 - 105 x 74 mm

Im bardziej niestandardowy jest rozmiar ulotki, tym wyższa może być jej cena. Za projekt ulotki o standardowym wymiarze trzeba zapłacić minimum 120 zł. Wydruk jednego egzemplarza kosztuje od kilku groszy do ok. 2 zł, licząc za sztukę.

Warto zastanowić się nad wyborem ulotki o niestandardowym kształcie i nieoczywistym formacie. To pomoże wyróżnić się na tle konkurencyjnych materiałów reklamowych.


Projektowanie ulotek promocyjnych to złożony i zwykle długotrwały proces. Wymaga wiedzy, wprawy i odpowiednich narzędzi. Powstała ulotka reklamowa firmy musi wzbudzać zainteresowanie i zachęcać do zatrzymania jej na dłużej. Niech więc będzie chociażby jednocześnie kuponem rabatowym. Prosta, przejrzysta grafika, ograniczona treść i dobra jakość wydruku to wszystko, co ma ogromny wpływ na atrakcyjność tego narzędzia reklamowego. By wyróżnić się z tłumu, dobrze jest również wybrać niestandardowy kształt i format. To na pewno skupi uwagę potencjalnych klientów. A jeśli chodzi o samą cenę, nie może mieć większego znaczenia. Jakość jest znacznie ważniejsza.

Potrzebujesz projektu ulotki ofertowej?
Skontaktuj się z nami
Z chęcią pomożemy stworzyć profesjonalną ulotkę reklamową i inne niezbędne materiały wspierające rozwój firmy.
Szukasz profesjonalistów?
Rozpocznij z nami współpracę
CAPTCHA ImageReload
POPRAW błędne pola - zaznaczone na niebiesko
W czym możemy pomóc?
ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42