Szukasz profesjonalistów?
Rozpocznij z nami współpracę
CAPTCHA ImageReload
POPRAW błędne pola - zaznaczone na niebiesko
W czym możemy pomóc?

SKUTECZNE TWORZENIE LOGO FIRMY, CZYLI JAKIE?

wizerunek firmy a ksiega znaku

Czy tworzenie logo dla firmy to ważny proces dla tworzenia wizerunku?

Niewątpliwie tworzenie logo ma automatycznie wpływ na wizerunek firmy. W związku z tym dobrze rozpoznawalny znak firmowy wróży firmie dobrą przyszłość i możliwość rozwoju. Bardzo ważne jest więc, aby opracowaniem tego znaku zajął się ktoś z doświadczeniem. I należy pamiętać, że inwestycja w logotyp po prostu się opłaca. Na tym nie powinno się oszczędzać. Z reguły tworzenie logo firmy jest skomplikowanym procesem. Nic więc dziwnego, że usługa kosztuje. Jednak z drugiej strony ładnie zaprojektowane logo dumnie reprezentuje firmę, dobrze się kojarzy, łatwo zapada w pamięci, a z tym wiążą się wyłącznie same korzyści. Warto więc przemyśleć ten projekt i wykonać go tak, by tworzył plastyczną opowieść firmy oraz jej działalności. Niech przekazuje te informacje w sposób profesjonalny i przede wszystkim atrakcyjny wizualnie.

rozszerzona księga znaku

Co powinno wyróżniać profesjonalne tworzenie logo firmy?

Tworzenie loga firmy to zadanie dla profesjonalistów z uwagi na to, że musi ono w pewien sposób się wyróżniać, a jak dokładnie, wiedzą tylko ci, którzy dysponują w tym zakresie wieloletnim doświadczeniem. Zaletą tego oznaczenia jest mocny przekaz. Powinno ono komunikować pewne wartości, jakimi kieruje się firma. Musi to być przemyślany znak. Tworzenie firmowego logotypu jest trudne z uwagi na to, że musi on być jednoznaczny i kojarzyć się z firmą. Ten znak jest zwykle umieszczany na różnych materiałach reklamowych. Ważne jest wobec tego, aby dobrze się na nich prezentowało. Logo powinno być eleganckie, wyraźne, wykonane w odpowiedniej kolorystyce. Musi się wyróżniać, ale wyłącznie w sposób korzystny dla właściciela, nie przeciwnie. Warto więc zlecić autorski, oryginalny, profesjonalny projekt logo komuś, kto ma w tym obszarze wieloletnie doświadczenie.

podstawowa księga znaku
Jaka jest budowa profesjoanlnego logo marki?

Posługując się hasłem tworzenie logo Toruń, można znaleźć w internecie informacje, które, choć częściowo przedstawiają budowę profesjonalnego dymbolu firmy. Wynika z nich, że znak ten może składać się z trzech elementów. Chodzi tu o symbol, logotyp i slogan. Profesjonalne logo może składać się z wszystkich tych elementów, ale też tylko z wybranych, na przykład wyłącznie z sygnetu lub samego logotypu. Sygnet to graficzna forma, znak graficzny. Logotyp to nazwa firmy albo na przykład usługi czy marki. Slogan to z kolei hasło firmowe, które nie jest obowiązkowe. Jak widać, tworzenie logo dla firmy jest dość skomplikowane. Trzeba najpierw nauczyć się jego konstrukcji i pewnych zasad, by dopiero móc przejść do projektowania. Jest to jednak i tak zadanie dla fachowców, bo bez doświadczenia trudno będzie cokolwiek stworzyć.

tania księga znaku

Przy tworzeniu logotypu jakie należałoby przewidzieć dopuszczalne formy?

Łatwo jest powiedzieć, stwórz logo firmy, ale wykonać już niekoniecznie. Trzeba się na tym znać. Więc lepiej zlecić to zadanie profesjonalnej agencji reklamowej, która wie, jak się za to zabrać. Specjaliści w pierwszej kolejności określają podstawowe formy stosowania logo. Znacznie szersze omówienie tych dopuszczalnych norm znajduje się z kolei w księdze identyfikacji. Oznaczenie firmowe powinno dobrze prezentować się na różnych materiałach reklamowych i powierzchniach. Bazowa forma jest zawsze w kolorze. Warto jednak mieć również formę czarno-białą, monochromatyczną i w odcieniach szarości. Przydać się może także w formie odrysu. Należy pamiętać przy tym, że równie ważna jest tu księga znaku. Tworząc logo firmy, trzeba poprosić też o wykonanie danej księgi, a więc o kompleksową usługę. Ważne jest, by wybrać do tego odpowiednie studio, która nie tylko zrealizuje projekt, ale też doradzi co do dopuszczalnych form wizualnych.

formy logo - księga znaku

Jaka jest wartość symbolu przy tworzenie logo i wizerunku danej firmy?

Symbol firmy to główny element, który tworzy logo. Jest to zwykle dominujący element, który jako pierwszy rzuca się w oczy. Tworząc ten firmowy znak, projektant zawsze od razu myśli o całościowym wizerunku firmy. Nie należy zapominać o tym, że na przykład od tego, jak będzie wyglądał logotyp firmy, będzie zależało późniejsze jego wykorzystanie. Jeśli ktoś zamierza stosować logo na materiałach drukowanych i w internecie, powinien poinformować o tym wykonawcę już na samym początku. Nie należy zapominać o tym, że logo danej firmy jest bardzo wartościowym nośnikiem reklamy firmy. Projektowanie logo powinno się zacząć od stworzenia symbolu. Jeszcze lepiej zlecić to zadanie doświadczonej agencji reklamowej. Powstałe logo musi być firmie przydatne. Nie wystarczy, że firma będzie je po prostu miała. To, jak będzie wyglądało, ma ogromne znaczenie.

tworzenie - księga znaku

Czy warto zamówić księgę znaku przy tworzeniu logo marki?

Profesjonalne tworzenie logo dla firmy powinno uwzględniać jednocześnie księgę znaku, która jest niezwykle pomocna przy tworzeniu spójnych materiałów reklamowych zarówno obecnie, jak i w przyszłości. Księgę tego rodzaju nierzadko przyrównuje się do instrukcji obsługi przy produkcji, projektowaniu tych artykułów marketingowych. Księga zawiera opis budowy logo, a także przykłady stosowania danego znaku. Uwzględnia także kolory, jakimi można się przy tym posługiwać. To w księdze mówi się o dozwolonych formach stosowania znaku. Tak więc zlecając tworzenie znaku identyfikacji firmy, warto od razu poprosić o profesjonalną księgę znaku, która na pewno okaże się bardzo pomocna. Bardzo ważne jest tylko to, aby wykonał to wszystko profesjonalista, najlepiej agencja reklamowa z wieloletnim doświadczeniem.

wizerunek firmy - księga znaku
Jak wyróżnić stworzone logo w drukowanych materiałach reklamowych?

Profesjonalne tworzenie symbolu firmy prowadzi do uzyskania efektownego logo. Jednak można je jeszcze w pewien sposób wyróżnić na materiałach reklamowych, tak by bardziej przykuwały uwagę. Na wybranych materiałach można je chociażby pokryć lakierem połysk. Takie wykończenie logo prowadzi do podniesienia wartości i atrakcyjności całego artykułu reklamowego. To automatycznie wpływa na wizerunek firmy. Co prawda takie działania prowadzą do wzrostu kosztu usługi, ale ta inwestycja się opłaca. Inną metodą prowadzącą do uzyskania satysfakcjonującego efektu jest zastosowanie hot stampingu złotego lub srebrnego. Ciekawą opcją jest również tłoczenie logo. Ta metoda znakowania jest też korzystna. Tak więc logo firmy można wyróżnić na różne sposoby, zyskując w ten sposób atrakcyjny efekt całego gadżetu reklamowego.

tworzenie - księga znaku
Komu zlecić tworzenie loga dla firmy – agencji projektowej czy grafikowi?

Projektowanie i kreowanie loga firmy można zlecić agencji projektowej albo grafikowi. Wiadomo jednak, że pracę tę należy przekazać w odpowiednie ręce, aby mieć z tego same korzyści. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb zamawiającego. Należy przy tym pamiętać, że agencja projektowa ma specjalistów od grafiki i marketingu, fachowców, którzy mają doświadczenie w budowaniu wizerunku firmy. Dlatego proponują kompleksową obsługę, a więc logo wraz z księgą znaku, które będzie można wykorzystywać na różnych materiałach reklamowych z zachowaniem pełnej spójności i atrakcyjnego ich wyglądu. Grafik oferuje proste projekty logo. Często są to projekty szablonowe. One oczywiście mogą być dobre, tylko nie zawsze muszą współgrać z wizerunkiem firmy. Niekiedy są zbyt proste. Plusem tego jest ich niska cena. Ceny obowiązujące w agencji są wyższe.

formy logo - księga znaku

Zabierając się za tworzenie logo firmy wystarczy zamówić podstawową księgę znaku?

Firmowa kreacja logo jest ściśle związana z księgą znaku. Nie wszyscy ją zamawiają, ale jest bardzo ważna i przydatna w dalszej działalności firmy i działaniach marketingowych, więc warto ją mieć. Księga w wersji podstawowej zapisana w pdf definiuje temat logo. Logo może składać się z trzech elementów, a więc z symbolu, logotypu i sloganu. Podstawowa księga zawiera występujące w użyciu wersje logo. A więc jest to podstawowa wersja, wersja w skali szarości, negatyw, znak firmowy w obrysie, a także wersja monochromatyczna. Księga znaku zawsze zawiera również informacje dotyczące kolorystyki. Zamawiając tworzenie logo, warto od razu zlecić księgę znaku. Może być w podstawowej wersji, choć w rozszerzonej zapewni firmie więcej korzyści. Dobrze jest skonsultować ten temat z wykonawcą, na przykład agencją marketingową, która się tym zajmie.

wizerunek firmy - księga znaku
Ile może kosztować tworzenie logo w kreatywnym studio brandingowym?

Firmy niechętnie inwestują w usługi związane z marketingiem. Co mogą wykonują samodzielnie, a to dlatego, by zaoszczędzić. W związku z tym zastanawiają się, ile kosztuje profesjonalne logo tworzone przez kreatywne studio brandingowe. Okazuje się, że wydatek ten nie jest mały. W ogóle każdy projekt, każde zlecenie jest traktowane indywidualnie. Wpływ na cenę końcową ma to, czy klient zamawia samo logo, czy z księgą znaku. Wiele zależy też od indywidualnych oczekiwań zamawiającego, od stopnia skomplikowania tego firmowego znaku. Każda realizacja jest inna. Różne są więc ceny. Agencja zajmuje się tego typu projektami profesjonalnie, więc jej usługi są droższe. Należy jednak pamiętać, że bez względu na to, ile kosztują takie projekty czy opracowania, warto w nie inwestować. Warto też zlecić je właśnie doświadczonej agencji.

tworzenie - księga znaku
Sprawdź portfolio na projekt logo jakie prezentuje studio?

Tworzenie logo dla firmy to skomplikowany i zarazem bardzo ważny proces. Nie powinno się zlecać go osobie, której się nie zna, a tym bardziej agencji, której portfolio jest zupełnie nieznane. Przed wyborem specjalisty należy więc uważnie zapoznać się z wcześniejszymi realizacjami. W ten sposób można sprawdzić, z jakimi firmami, projektami agencja ta miała już do czynienia. Dla jakich branży realizowała zamówienia na logo. Można po prostu łatwo ocenić jej zdolności. Nie każdej agencji tworzenie symbolu firmy przychodzi z łatwością. Niektóre mają w tym znacznie mniejsze doświadczenie. Trzeba więc wybrać agencję, która zna się na tym najlepiej, ma bogate portfolio i tym samym wiele pozytywnych opinii. Dobrze wybrana agencja to połowa sukcesu. Później wystarczy zdać się na jej doświadczenie i wiedzę, by zyskać naprawdę dobry znak firmowy.

Często zadawane pytania?
Masz jakieś pytania dotyczące tworzenia logo? Czegoś nie rozumiesz, coś jest niejasne? Skontaktuj się z nami i stwórz logotyp firmy, o jakim zawsze marzyłeś. Poniżej przedstawiamy najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami.
Ile projektów otrzymam po złożeniu zamówienia na logo?
Ilość projektów jest zależna przede wszystkim od wyboru konkretnego pakietu. A wybór ten często jest zależny od finansów, jakimi dysponuje klient. Jednak z uwagi na indywidualne podejście do każdego klienta, istnieje możliwość dostosowania ceny tworzenia logo do potrzeb oraz możliwości zamawiającego. Zanim zabierzemy się za tworzenie logo, będziemy chcieli ustalić wszystkie te szczegóły, warunki współpracy, aby nie było niepotrzebnego nieporozumienia.

Ile kosztuje tworzenie logo firmy?

Tworzenie logo firmy to złożony i skomplikowany proces. Choć wielu wydaje się zupełnie inaczej. Dlatego dziwią się, że muszą ponosić wysokie koszty. Prawda jest taka, że tanie projekty są zwykle szablonowe i niezbyt skuteczne. Tworzenie loga firmy jest odpowiedzialnym zadaniem i nikt nie zabierze się za nie, jeśli nie otrzyma stosownego wynagrodzenia.
Ile trwa przygotowanie projektów liftingu znaku firmowego?
Chcielibyśmy podkreślić, że tworzenie loga to złożony proces. Tak wielu czynności nie da się wykonać w krótkim czasie. Najczęściej zajmuje to około 5 dni. Jednak termin ten może się nieco wydłużyć. Wiele zależy od tego, jakie oczekiwania ma zamawiający. Zawsze jednak informujemy klienta o terminie realizacji.

Ilu grafików tworzy projekt logo?

Wszystko zależy od wybranego pakietu i ceny usługi. Czasem nad skomplikowanym projektem pracuje nawet trzech grafików. I choć ich praca jest weryfikowana, to jednak i tak klient ostatecznie decyduje w tej sprawie, informuje o konieczności naniesienia poprawek. Jeśli tworzenie logo dla firmy jest proste, klient nie ma specjalnych oczekiwań, wszystkim zajmuje się jedna osoba.

Jak duże doświadczenie macie w tworzeniu logo?

Tworzenie logo dla firm to nasza specjalność. Zajmujemy się tym już od ponad 25 lat. W portfolio mamy mnóstwo przeróżnych znaków firmowych, wykonanych dla firm z bardzo różnych branży. Specjalizujemy się w kreowaniu indywidualnych wizualnych i wizerunku. Naszym klientom zapewniamy kompleksową obsługę, w tym fachowe doradztwo.
Macie w ofercie tanie projekty logo?
Dla nas tworzenie logotypu czy logo to zadanie, do którego podchodzimy profesjonalnie i odpowiedzialnie. To wpływa automatycznie na cenę. Choć uważamy, że nasze ceny są rozsądne, to jednak z drugiej strony adekwatne do jakości projektów. Niskie ceny projektów nie świadczą o ich wysokiej jakości.
Czy otrzymam prawa autorskie do logotypu?
U nas tworzenie nowego loga zawsze kończy się przekazaniem autorskich praw majątkowych do danego projektu. Następuje to na różne sposoby, najczęściej na podstawie oddzielnej umowy za samo projektowanie i tworzenie nowego logo.
Oferujecie też księgę znaku do logo?
Tworzenie projektu logo to złożony proces. Obejmuje nie tylko stworzenie samego projektu, ale też księgi znaku. Na życzenie klienta przygotowujemy taką księgę i przekazujemy mu ją. Nawet zachęcamy do jej zakupu, gdyż pomaga ona w budowaniu kolejnych elementów identyfikacji wizualnej.

Profesjonalne tworzenie logo na zamówienie

Wbrew pozorom tworzenie logo dla nowej firmy to bardzo poważna sprawa. Czynność nie jest prosta i wymaga ogromnej wiedzy w tym zakresie, nie zapominając o doświadczeniu, bez którego trudno byłoby wykonać jakikolwiek element plastyczny czy graficzny. Poza tym trzeba mieć jeszcze stosowne oprogramowanie i wiedzę, jak się nim posługiwać. Tak więc wszystko wskazuje na to, że kreatywne tworzenie logotypu czy wspomnianego logo, należałoby po prostu zlecić profesjonalistom od budowania marek. To jedyny sposób na uzyskanie efektownego, oryginalnego, estetycznego oznaczenia, które będzie kojarzyć się z jedną i konkretną firmą. Pozostaje wobec tego zgłosić się do profesjonalistów.

strzałka

Po co zlecać tworzenie nowego loga?

Niektórzy prowadzą własny biznes od wielu lat, radzą sobie raz lepiej, raz gorzej i zastanawiają się, po co profesjonalny logotyp firmy. Do czego to ma służyć. Uważają, że to tylko wymysł tych, którzy nie wiedzą co robić z pieniędzmi, przecież takie rzeczy sporo kosztują, a nikt tego nie zrobi samodzielnie. Otóż fakt, samodzielnie trudno jest stworzyć dobre i tanie logo firmy, logotyp czy też przemyślany wizerunek firmy. Wystarczy popatrzeć na miejscu w Bydgoszczy, Toruniu, a może i Włocławku. Koszt też jest niemały, bo za profesjonalne usługi trzeba trochę zapłacić. Jednak to z logo firma ta się kojarzy. Można drukować je na materiałach reklamowych, umieszczać w różnych miejscach w sieci. To wpływa nie tylko na wizerunek firmy, ale również na działania marketingowe. Dlatego logo marki czy firmy jest bardzo ważne. Dzięki tak niewinnemu projektowi graficznemu można zyskać nowych klientów, zwiększyć popularność swojej firmy. Niestety wielu nie zdaje sobie z tego sprawy. Przez to też wiele traci. Dziś takie logo można zlecić profesjonalistom i pozyskać gotowy projekt znaku firmowego w niedługim czasie. Konkurencja wśród firm oferujących tego typu rzeczy jest dość duża. To automatycznie przekłada się na ceny. Zresztą bez względu na koszty, warto mieć logo. Poza tym należy też mieć na uwadze, że to tylko jednorazowy koszt.

strzałka

Tworzenie logotypu od początku?

Tylko profesjonaliści oferują skuteczne tworzenie logo, symbolu firmowego. Wielu właścicieli firm ma pewne umiejętności graficzne. Niektórzy potrafią posługiwać się specjalnym oprogramowaniem do grafiki. Pytanie tylko – czy na tyle dobrze, aby stworzyć profesjonalne logo firmowe? Niestety nie. Tym powinni zająć się specjaliści, graficy, którzy od dłuższego czasu specjalizują się w projektowaniu tego elementu graficznego. Należy pamiętać, że logo musi być estetyczne, starannie wykonane i dopracowane w szczegółach. Bardzo ważne jest to, aby współgrało z wizerunkiem firmy albo po prostu stanowiło podstawę do tworzenia pozytywnego wizerunku. Warto dobrze przemyśleć kolory i poszczególne elementy, tak by logo było eleganckie i nowoczesne. W tym momencie kreacja logo staje się automatycznie niezwykle trudna. Wielu dopiero teraz się o tym przekonuje. Dlatego chcąc mieć profesjonalne, naprawdę przyciągające spojrzenia oznaczenie firmowe, trzeba udać się z tym do profesjonalisty w okolicy twojego miasta: Włocławek, Toruń lub również Bydgoszcz – sprawdzona i doświadczona agencja reklamowa zapewne pomoże . Warto wcześniej sprawdzić poprzednie projekty logo, aby upewnić się, czy to właściwy wykonawca. Może takie usługi nie są tanie, w super atrakcyjnej cenie, ale za to wiążą się z wieloma korzyściami, więc czasem warto przymrużyć oko na tę kwestię.

archiwum prac
ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42