Komu zlecić projekt logo? Zestaw porad dla firmy inwestującej

Osiągniecie profesjonalnego projektu logo to nie proste zadanie, jak może się wielu osobom wydawać. Dlatego oczekiwany efekt można uzyskać wyłącznie dzięki współpracy z profesjonalnym, a co za tym idzie, doświadczonym projektantem.

Kreacja logo to złożony proces, na który składa się szereg czynności – szkice, wstępna wizualizacja, burza mózgów oraz… gra detali wizualnych. Ważne jest wobec tego to, aby wybrać właściwego wykonawcę. Jak się za to zabrać, by nie popełnić błędu już na samym początku?

Chcąc stworzyć dobry projekt logo potrzeba współpracy z doświadczonym projektantem


Jaki powinien być projektant, który stworzy nasz projekt logo?

Wielu wyborom towarzyszy pośpiech, który w tym przypadku nie wróży niczego dobrego. Wybierając firmę, która ma wykonać logo firmy projekt, nie należy się śpieszyć. Trzeba przede wszystkim uważnie sprawdzić kompetencje przyszłego realizatora, wykonawcy tego projektu. Sugerowanie się wyłącznie opiniami zamieszczonymi na forach internetowych czy jedynie pozycją strony internetowej w wyszukiwarce, może okazać się niewłaściwe. Należy pamiętać, że skuteczny projekt logo dla firmy to poważna sprawa, więc wymaga poważnego podejścia do wyboru projektanta.

nowe logo dla firmy
opinie na forach o wykonawcy
Często można dostrzec opinie na forach, czy innych stronach internetowych o wykonawcach usług. Trzeba mieć świadomość różnej wiarygodności takich informacji. Większą wartością będą charakteryzowały się opinie, które są wypowiadane bezpośrednio przez dawnych klientów projektanta. Wystarczy zapytać o atmosferę współpracy i jakość świadczonych usług.
Zobacz efekty
naszej pracy
nad logo
Sprawdź
co zrobiliśmy
czy szewc chodzi w „naprawionych butach”
Należy mieć na uwadze to, że jeżeli firma, która oferuje tworzenie logo, nie jest w stanie skutecznie zaprezentować swojej marki, nie będzie umiała pomóc w tym swoim klientom. Poniżej prezentujemy cenne rady na temat projektowania logo. Częściowo mają one na celu odpowiednie przygotowanie do rozpoczęcia współpracy z firmą oferującą projektowanie logo.

projekt logo od doświadczonego projektanta

Dobra oferta projektanta obejmuje najważniejsze informacje dotyczące tego, jak wygląda proces projektowania logo, a także, co klient otrzymuje finalnie. Ponadto wzbudza zaufanie i daje poczucie gwarancji, że pieniądze zostaną dobrze zainwestowane. Kompetentny i doświadczony projektant to duża szansa na profesjonalny, wysokiej jakości końcowy produkt, czuli projekt logo firmy.

Sprawdzony i wiarygodny projektant logo, czyli jaki?

Dobry wykonawca projektu logo powinien być prawdomówny i odpowiedzialny. Ważne jest również to, aby zapewniał klientom fachową obsługę. To zagwarantuje skuteczność w realizacji zamierzonych celów. Jak w takim razie wybrać odpowiedniego projektanta? Oto podpowiedzi.

Projektant, który zabierze się za projekt logo dla naszej firmy, powinien być wiarygodny. Warto sprawdzić jego portfolio, oceniając pokrótce wcześniejsze realizacje logo. Ponadto dobrze jest również porozmawiać z dawnymi klientami, prosząc ich o opinię, która niewątpliwie będzie bardzo pomocna przy podejmowaniu właściwej decyzji, przy ostatecznym wyborze wykonawcy.

Zanim zdecydujemy się na współpracę z konkretną firmą, powinniśmy uważnie przeanalizować szczegóły jej oferty. Trzeba sprawdzić między innymi cennik usług i to, czy aby na pewno nie ma w nim ukrytych dodatkowych kosztów.

W internecie można znaleźć niejedną firmę oferującą projekt logo, część z nich ma niewielkie doświadczenie i mały staż w branży projektowej. Jednak czy warto korzystać z usług takich wykonawców. Najlepiej korzystać z usług profesjonalnych firm o udokumentowanym dorobku. Firmy przechwalają się jakie to są „wspaniałe”, a kiedy dojdzie do pierwszych problemów, czy też naruszenia praw autorskich, trudno będzie ją znaleźć.

Tworzenie profesjonalnego projektu logo jest procesem złożonym w czasie, poza dobrym pomysłem, ciekawym konceptem potrzeba jeszcze dobrej komunikacji z wykonawcą. Stąd też wybierając projektanta stajemy przed wielowymiarowym zadaniem.

Kluczem do sukcesu projektu logo jest zrozumienie

Wykonawca, który ma realizować nasz projekt logo musi przede wszystkim dobrze zrozumieć nasze oczekiwania, aby móc z powodzeniem na drodze realizacji projektu, wszystkie zaspokoić. Jeżeli już na pierwszym spotkaniu, przy pierwszym kontakcie, nie ma tego zrozumienia, lepiej nie brnąć we współpracę. Musimy też koniecznie zadawać pytania, nawet te trudne, aby jasno przedstawić specyficzne cechy naszego biznesu. Projektant, który nie dopytuje, nie chce poznać naszych oczekiwań, nie będzie w stanie ich spełnić, a już na pewno nie opracuje dobrej tożsamości.

Mało informacji… źle. Dużo informacji… też niedobrze. Warto skupić się na konkretnej pracy.

Przygotowując informacje na temat naszej działalności i naszych oczekiwań względem projektu logo, nad którym grafik niebawem ma rozpocząć intensywną pracę, należy skupić się na tym, co najważniejsze. Jeżeli przekażemy mu zbyt dużo danych, nie osiągniemy zamierzonego efektu. Dlatego, kiedy specjalista ten oczekuje od nas obszernych informacji (dokument kilkudziesięciostronicowy) opisu swoich potrzeb, lepiej zrezygnujmy ze współpracy, gdyż zapewne przy najbliższej okazji znaczną część wyeliminuje samodzielnie.

logo dla firmy

Uważaj na niską cenę za projekt logo – może to drogo kosztować!

Niska cena logo to często wyrocznia przyszłych problemów. Czy warto zlecać prace komuś kto nie wierzy w swoje umiejętności i tak nisko wycenia swoją prace? Czy stać nas na bizerną, szablonową jakość naszego znaku firmowego? Logo za „kilka złotych” może prowadzić do strat dużych pieniędzy w przyszłości! Na współpracę z takim projektantem po prostu szkoda czasu.

czy tani projekt logo to okazja?

W branży projektowej tani projekt logo firmy wcale nie oznacza dobrej inwestycji na przyszłosć. Nierzadko korzystanie z takich usług prowadzi do zdecydowanie większych i to niestety strat odczuwanych przez długie lata. Dlatego nie sugerujmy się tylko cennikiem, a jakością świadczonych usług, bo tworzenie logo nie jest prostym zadaniem, a uzyskany efekt ma duży wpływ na wizerunek firmy czy produktu.
mała pula pomysłów i do tego słaba jakość wizualna
Tanie usługi to zwykle proste projekty logo, bez możliwości wyboru stylu projektu w podanej cenie. By móc skorzystać z alternatywnych, często ciekawszych rozwiązań, trzeba dopłacić, a to automatycznie prowadzi znacznie do wzrostu kosztów końcowych. Trzeba uważać na takie rozwiązania, nie dość, że mały wybór koncepcji, to w dodatku są bardzo słabe wizualnie.

nie ma gwarancji jakości projektu logo

Tani projektant tworząc projekt logo dla firmy nie jest w stanie dać klientowi gwarancji pożądanej jakości pracy. Warto mieć na uwadze, że jeżeli wykonawca ceni się zbyt nisko, to najwyraźniej tylko niskiej wartości projekt logo może dostarczyć. Niska cena może sugerować, że nie wierzy w swoje zdolności. Zresztą projekt logo to poważna sprawa. Lepiej, by zajął się tym profesjonalista, który nie boi się wziąć odpowiedzialności za swoje czyny, bo wie, że robi to dobrze.
amatorskie wykonanie, a do tego brak logo w wielu formatach
Korzystając z usług profesjonalnej firmy, można liczyć na projekt loga w postaci bitmapy (wykorzystywany na stronie www, w prezentacjach firmowych, banerach graficznych do internetu), a także w grafice wektorowej (stosowany na materiałach drukowanych tj. foldery, plakaty, ulotki czy wizytówki). Zarówno jeden, jak i drugi rodzaj plików jest bardzo ważny. Dla zwiększenia uniwersalności warto, aby firma przekazała pliki w różnych stosowanych rozszerzeniach.
projekt logo dla firm

Wiadomo komu zlecamy projekt logo, czas zacząć prace…

To, co dla nas najważniejsze, to nasi klienci. Powinniśmy wobec tego zastanowić się nad tym, czego oczekuje klient, odgadnąć jego zachowania i gusta. W końcu to on będzie zwiększał zyski firmy, polecał nasze usługi czy produkty, przyczyniając się w ten sposób do szeregu dodatkowych korzyści.

Musimy dobrze poznać swoich klientów, a więc zorientować się, jakimi motywacjami się kieruje, czym się zajmuje. Im więcej informacji na ich temat otrzymamy, tym lepiej, bo wtedy będziemy mieli większą szansę na stworzenie właściwego projektu logotypu. Nie ma sensu budować większej grupy docelowej, gdyż to zmniejszy siłę nowego logo.

Finalnie nasze logo powinno być przede wszystkim funkcjonalne. W końcu ma służyć w szerokim zakresie. Będzie pojawiało się na wizytówkach, reklamach, w internecie, a także na rozmaitych gadżetach reklamowych. Projekt logo powinien dobrze się prezentować niezależnie od tego, czy jest prezentowany w małym formacie, czy dużym. Musi wyglądać atrakcyjnie zarówno w kolorze, jak i w zestawieniu czerni z bielą. Dobrze jest orientować się, jakie błędy są najczęściej popełniane przy projektowaniu logo firmy.

Musimy liczyć się z tym, że druk skomplikowanych wzorów bywa kosztowny. Nie powinniśmy jednak z tego powodu decydować się na proste i nudne koncepcje.

Pamiętaj - projekt logo ma budować zysk firmy!

Postępując według powyższych wskazówek, na pewno będzie łatwiej podjąć właściwą decyzję i tym samym wybrać odpowiedniego wykonawcę. Jeżeli wciąż nie zdecydowałeś się na jednego z nich, zwróć uwagę na naszą ofertę. Projektowanie logo to nasza specjalność! Angażujemy się w każdy projekt, uważnie słuchamy potrzeb klienta, doradzamy i przede wszystkim mamy ogromne doświadczenie w tym, czym zajmujemy się na co dzień. Pomogliśmy wielu klientom odnieść sukces w biznesie. Teraz kolej na Ciebie!

Potrzebujesz projektu logo firmy?
Skontaktuj się z nami
Z chęcią pomożemy stworzyć profesjonalne notesy reklamowe dla firmy i inne niezbędne materiały reklamowe.
Szukasz profesjonalistów?
Rozpocznij z nami współpracę
CAPTCHA ImageReload
POPRAW błędne pola - zaznaczone na niebiesko
W czym możemy pomóc?
ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42