Redesign logo firmy - kluczowe przesłanki do odświeżenia wizerunku

Dotyczy: projekt logo

Odnowa wizerunku marki poprzez redesign, rebranding lub lifting przynosi wiatr zmian i świeżość. Są to działania, które rezonują z nowoczesnością i otwartością na świat. Jakie argumenty przemawiają za zainwestowaniem w odświeżenie marki? Czy istnieją sytuacje, w których takie kroki mogą się nie sprawdzić? Nie ma wątpliwości – odnowa marki to strategia, która zazwyczaj przynosi korzyści.


Redesign logo to więcej niż zmiana wyglądu – to strategiczna decyzja o postrzeganie marki.

Podstawowe różnice między redesignem, liftingiem a rebrandingiem logo

Redesign logo to proces, w ramach którego studio graficzne zajmuje się tworzeniem nowego oblicza marki. Na podstawie szczegółowych rozmów z klientem, przygotowanego briefu, analizy rynku i konkurencji oraz obecnej sytuacji firmy, specjaliści projektują zupełnie nowy znak lub całą identyfikację wizualną. Cel? Zapewnienie marki świeżego i nowoczesnego wyglądu, co często wiąże się z odcięciem się od dotychczasowego wizerunku. Taka zmiana może być motywowana różnymi czynnikami, na przykład nieefektywnością pewnych elementów wizualnych marki.

Lifting logo to najsubtelniejsza forma interwencji projektowej, która może zostać zaoferowana przez studio graficzne lub agencję brandingową. Zamiast całkowitej zmiany, lifting logo koncentruje się na delikatnym ulepszeniu i modernizacji istniejącego znaku, zachowując jego rozpoznawalne cechy, takie jak charakterystyczna litera czy kształt, co pozwala na zachowanie ciągłości wizualnej marki.

Rebranding jest najbardziej kompleksowym procesem, obejmującym nie tylko zmiany wizualne, ale także strategię i pozycjonowanie marki. Przeprowadzany przez zespoły multidyscyplinarne, łączące doświadczenie studiów graficznych i agencji marketingowych, rebranding ma na celu na nowo zdefiniować tożsamość marki, jej misję, wizję i wartości. Może to się objawiać poprzez zmianę logo, ale również przez rewizję całej komunikacji marki. To działanie mające na celu kompletną transformację wizerunku firmy, dostosowując ją do zmieniających się oczekiwań rynku, klientów i samych właścicieli.

redesign logo

Dlaczego warto odświeżyć logo

Oto pięć kluczowych przyczyn, dla których warto rozważyć takie działanie:

Logo nie sprawdza się w mediach społecznościowych

To problem, który występuje niejednokrotnie. Załóżmy, że firma istnieje od 20 lat, a logo zaprojektowała osoba z dalszego kręgu znajomych. Priorytetem jest rozwój biznesu, dbałość o kondycję finansową firmy i poszerzanie rynku działania. Jednak pojawienie się mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy WhatsApp ujawniło problem: Logo to długi napis, który trudno zaadaptować na zdjęcie profilowe ze względu na jego małą czytelność. Innym scenariuszem może być ręcznie rysowany element logo, który nigdy nie został zdigitalizowany. Rodzi się pytanie, czy umieścić sam rysunek, czy napis z rysunkiem, co również wpłynie na zrozumiałość. Dodatkowo, logo może zawierać zbyt wiele detali lub efektów specjalnych, jak cienie czy rozmycia, oraz niewłaściwie dobrane kolory, które w małym formacie profilowym wyglądają niekorzystnie.

Aspiracja do dotarcia do szerszej grupy odbiorców

Wasza marka zdobyła uznanie w określonej niszy, lecz teraz chcecie poszerzyć swoje horyzonty i przemówić do nowej, szerszej audiencji. Bywa, że bariery percepcyjne skutkują odczuciem u potencjalnych klientów, iż oferta nie jest dla nich – mogą czuć, że produkty są poza ich zasięgiem finansowym lub po prostu nie identyfikują się z obecnym wizerunkiem marki. Przykładem może być marka Burberry, która przez długie lata kojarzona była z luksusem. W marcu 2018, nowy dyrektor kreatywny, Riccardo Tisci, przedstawił nowe logo i wzór. Odświeżony design, redesign logo, zawierający inicjały założyciela Thomasa Burberry (litery T i B, w tonacji beżu i oranżu), współgra z charakterystyczną kratą Burberry. Taka zmiana miała na celu otwarcie marki na szerszą grupę odbiorców, również poprzez aktywność w mediach społecznościowych.

Sukces firmy i chęć podzielenia się nim

Jak opowiedzieć historię firmy bez słów? Najlepiej przez obraz. Decyzja o przeprowadzeniu kompleksowego rebrandingu – zmianie oznakowania, reklam na pojazdach, wystrój wnętrz punktów sprzedaży, druk tysięcy nowych wizytówek, zakup gadżetów reklamowych itd. – jest wyraźnym sygnałem, że w firmie dzieje się dobrze. To inwestycja w sposób, w jaki jesteście postrzegani przez klientów, partnerów biznesowych i pracowników, świadcząca o solidności firmy.

Redesign logo, rebranding oraz lifting to strategiczne kroki pozwalające na odświeżenie wizerunku marki, zapewniające jej nowoczesność, większą rozpoznawalność i konkurencyjność na rynku. Takie działania (redesign logo) umożliwiają firmom lepszą adaptację do zmieniających się oczekiwań odbiorców oraz technologii, co jest kluczowe dla utrzymania i wzrostu pozycji marki w społeczeństwie zdominowanym przez media społecznościowe i ciągłą ewolucję estetyczną.

 

Zmiana nazwy firmy wymaga nowego logo

Zmienienie nazwy firmy praktycznie zawsze pociąga za sobą konieczność aktualizacji logo – rzadko kiedy stara wersja będzie pasować do nowej nazwy. Projektując logo, projektanci starają się, aby wszystkie jego elementy były zbalansowane i harmonijnie do siebie pasowały, co obejmuje dostosowanie formy do długości i rozmiaru liter. Nawet niewielka zmiana w nazwie może zaburzyć tę równowagę, sprawiając, że całość straci na estetycznej spójności. Zmiana nazwy może być też okazją do całkowitej odnowy wizerunku.

Zobacz efekty
naszej pracy
nad wizerunkiem
Sprawdź
co zrobiliśmy
Dążenie do większej konkurencyjności

„Wyróżnij się albo zgiń” – ta maksyma świetnie oddaje, jak ważne jest wyróżnianie się na rynku. Czy zastanawiałeś się nad swoją konkurencją? Czy na rynku pojawiają się nowe produkty, które mogą zagrozić Twojej pozycji, czy może konkurencja od lat nie wprowadziła żadnych znaczących zmian w swoim wizerunku? Każdy moment jest dobry, aby przemyśleć swoją strategię i komunikację marki – od profilu na Facebooku, przez rodzaj papieru używanego do wizytówek, po szczegóły takie jak holograficzne logo, które przyciąga wzrok.

Marka, której rebranding wywarł duże wrażenie i wyróżnił się na tle rynku – sklepy Żabka. Proces ten rozpoczął się w 2017 roku i był planowany jako długotrwała transformacja, obejmująca nie tylko nowe logo, ale także strategię reklamową i wizualną tożsamość sklepu. Projekt nowego logo (skuteczny redesign logo), odważnie odchodzi od dotychczasowego wizerunku, skupiając się na typograficznym ujęciu. Cała identyfikacja wizualna bazuje na żywych odcieniach zieleni, uzupełnionych wiosennym żółciem i bielą, co stanowiło znaczący krok naprzód dla marki.

profesjonalne logo redesign

Rozpoznawalność poprzez redesign logo, podsumowanie

Rebranding czy redesign logo to strategiczne kroki, które mogą przynieść wiele korzyści dla firmy, zapewniając jej nowoczesność, większą rozpoznawalność i konkurencyjność na rynku. Odświeżenie wizerunku marki może być motywowane różnymi czynnikami, takimi jak adaptacja do zmieniających się oczekiwań odbiorców, aspiracja do dotarcia do nowych grup klientów, czy chęć podzielenia się sukcesem firmy. Decyzja o przeprowadzeniu takiej transformacji powinna być starannie przemyślana i poparta analizą sytuacji firmy oraz jej celów biznesowych. W efekcie, odpowiednio przeprowadzony proces odświeżenia loga marki może przyczynić się do wzrostu pozycji firmy na rynku oraz zwiększenia zaufania klientów.

Potrzebujesz wsparcia agencji reklamowej?
Skontaktuj się z nami
Z chęcią pomożemy stworzyć profesjonalny wizerunek marki i inne niezbędne materiały reklamowe wspierające jej rozwój.
Szukasz profesjonalistów?
Rozpocznij z nami współpracę
CAPTCHA ImageReload
POPRAW błędne pola - zaznaczone na niebiesko
W czym możemy pomóc?
ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42