Kreacja
wizerunku
marki

Portfoliozobacz nasze
realizacje
Wycenasprawdź
cenę pracy
Porozmawiajmy
o Twojej marce...
zapytaj o wycenę 56 674 24 42 Copyright © Studio Whiteart ul. Jarzębinowa 3, 87-123 Torun, Bydgoszcz, Włocławek tel.56 674 24 42 www.whiteart.pl
pytania - wizerunek firmy
tlobramkapilkapilkalewyprawyprawyprawyprawyprawy
Faq

Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna

Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej



Logo i logotyp

Logo firmy jest najważniejszym, poza nazwą, elementem budującym tożsamość firmy. Logotyp firmowy to znak graficzny spełniający rolę marketingową i informacyjną. Komunikuje treść dzięki skrótowemu, łatwo zauważalnemu i łatwemu do zapamiętania przedstawieniu symbolu firmy. Forma logotypu zawsze zależna jest od potrzeb przedsiębiorstwa, jego profilu i zakresu działania. Logotyp to jest podstawowy element wizerunku firmy i zarazem solidny grunt pod opracowanie spójnej identyfikacji wizualnej. Logo firmy powinno być czytelne zarówno w dużym jak i małym formacie, zarówno na stronie www firmy jak i na papierze firmowym, przesłanym faksie czy też gadżetach firmowych.

Logotyp można nazwać specyficznym rodzajem logo. Nie stanowi on osobnego znaku graficznego, tylko jest stworzony na podstawie nazwy firmy (przy zastosowaniu specjalnej czcionki, kolorystyki i dodatkowych zabiegów graficznych). W identyfikacji wizualnej musi znaleźć się określenie ram stosowania logo (logotyp) oraz sposób aranżacji przestrzeni wokół niego. Te zasady opisuje księga CI (księga identyfikacji wizualnej). Opisują one pole ochronne logo, czyli przestrzeń wokół znaku, na której nie mogą znajdować się żadne inne elementy; możliwość stosowania logo na różnych rodzajach tła; specjalną czarno-białą wersję logo z przeznaczeniem do faksowania; czasem dodatkowo tzw. inicjał, czyli uproszczoną formę logotypu firmowego, służącą do umieszczania np. na upominkach reklamowych o ograniczonej przestrzeni na znakowanie.

Kształt logo z biegiem lat ulega zmianom (przeprowadza się tzw. „lifting” logo), które mają na celu unowocześnienie projektu.

powrót do listy pytań WHITEart
ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42