Prezentacje rodzaje
W zależności od przeznaczenia i celu jaki mają realizować prezentacje multimedialne, wykonujemy:
- multimedialny katalog produktów i usług
- multimedialne prezentacje targowe
- prezentacje szkoleniowe – np. multimedialny instruktaż
- prezentacje konferencyjne
- raporty multimedialne – np. multimedialny raport roczny
- prezentacje okolicznościowe – np. święta, jubileusze
Prezentacje multimedialne firm
Prezentacje multimedialne służą zaprezentowaniu firmy (wizerunkowa) lub jej ofert (usługowa), utrwala świadomość marki i zapoznaje klientów z firmą.
Katalog produktów i usług
Multimedialny katalog produktów i usług to elektroniczny odpowiednik tradycyjnego, drukowanego katalogu, który może być wzbogacony czytaniem tekstów przez lektora, animacjami, pokazem zdjęć i sekwencjami wideo. Prezentuje produkty, lecz obok fotografii i opisów występują szczegółowe dane techniczne, cenniki lub trójwymiarowe modele reklamowanych obiektów.
Multimedialny katalog produktów i usług łączy estetykę i atrakcyjność prezentowania danych z ich dużą ilością i możliwością łatwego wyszukiwania. Dodatkową zaletą jest niski (w porównaniu z katalogiem drukowanym) koszt wydania multimedialnego katalogu. Multimedialny katalog produktów i usług może przybierać formę prezentacji serwisu internetowego off-line. To przydatna forma zaprezentowania serwisu internetowego w sytuacji, gdy nie ma akurat dostępu do internetu.
Prezentacja targowa
Multimedialne prezentacje targowe
działą jak spot reklamowy. Uwzględnia wymogi, jakie stwarza specyficzna atmosfera targów, gdzie uwagę klienta rozpraszają tysiące bodźców i trzeba przyciągnąć jego uwagę. Dlatego prezentacja multimedialna tego rodzaju musi w sposób ciekawy i intrygujący zaprezentować całościową ofertę firmy (zaprezentować w skrócie cały „przekrój” ofertowy). Niezwykle istotne jest zaciekawienie oglądającego prezentowanym materiałem, stąd też sama forma prezentacji targowej musi być przemyślana, ciekawa, aby nie zanudzić oglądającego.Wszystkie składowe prezentacji multimedialnej - obrazy, teksty i inne elementy graficzne przedstawiane są w sposób „liniowy”. Prezentacje multimedialne przebiega w sposób ciągły, tzn. jeden obraz przechodzi płynnie w drugi. Całość po przejściu jednej całej sekwencji powraca do początku i tak w sposób „zapętlony” odtwarzana jest „na okrągło”. Użytkownik ma możliwość wyłączenia prezentacji w każdym momencie.
Prezentacje szkoleniowe
Szkolenia interaktywne dla pracowników lub klientów (e-learning) to coraz bardziej popularna forma szkoleń. W niektórych wypadkach umiejętnie przygotowana prezentacja multimedialna jest niezbędnym środkiem ukazania zalet nowych rozwiązań, planów, czy przedsięwzięć. Korzystając z prezentacji szkoleniowej masz w ręku narzędzie wspomagające merytorycznie i wizualnie wykład. Multimedialne prezentacje szkoleniowe mogą zawierać pokazy zdjęć, filmy instruktażowe, dynamiczne tabele i wykresy – nagrane tak, abyś miał do nich błyskawiczny i łatwy dostęp z poziomu menu.
-
Prezentacja konferencyjna
Multimedialna prezentacja konferencyjna towarzyszy wykładom i referatom, w dynamiczny sposób ilustrując treść wypowiedzi. Prezentacje multimedialne nagrane na płytach CD i rozdane słuchaczom po wystąpieniu utrwalą merytorycznie i emocjonalnie pozytywny wizerunek firmy.
Pokaz slajdów jest to rodzaj prezentacji multimedialnej, która może być wykorzystywana podczas konferencji. Przybiera postać albumu zdjęciowego, który prezentuje następujące po sobie kolejno slajdy (zdjęcia) z określona tematyką. Może funkcjonować jako automatyczny pokaz zdjęć w pętli lub być obsługiwany interaktywnie przez osobę. To przydatne narzędzie wspomagające wykład prowadzącego podczas konferencji. -
Raporty multimedialne
Wydawane cyklicznie zestawienia, raporty zawierają dane firmy z jakiegoś okresu czasu. Dzięki nagraniu ich na płytę CD w postaci multimedialnego raportu (np. rocznego), można szybko odszukać potrzebne dane. Raporty multimedialne mogą zawierać np.: dane z zakresu działania i źródła przychodów firmy, informacje o funduszach i inne.
-
Prezentacje okolicznościowe
Prezentacja multimedialna
profilowana na dany temat, np. wysyłane klientom informacje o szczególnych jubileuszach, zaproszenia na specjalne imprezy, czy też świąteczne kartki. Multimedialne prezentacje okolicznościowe zaprojektowane w zgodzie z systemem identyfikacji wizualnej firmy wzmacniają jej tożsamość i budują trwały wizerunek firmy wśród klientów i pracowników. Ponadto multimedialne kartki wysyłane przy okazji świąt klientom sprawiają, że Twoje stosunki z partnerami biznesowymi nabierają rodzinnego, ciepłego charakteru, a Twoja firma wzmacnia swój pozytywny wizerunek u klientów.