Właściwie nie ma większej różnicy między kalendarzem jednodzielnym, dwudzielnym i czterodzielnym. Chodzi tu głównie o podział samego kalendarium. Każdy z tych produktów wygląda podobnie. Wiadomo jednak, że każdy ma swoje oczekiwania i to właśnie w ten sposób, na ich podstawie, powinien dokonać wyboru. Trzeba przyznać, że reklamowe kalendarze jednodzielne zwykle pozwalają wygospodarować więcej miejsca na reklamę firmy. Czterodzielne potrzebują już więcej przestrzeni na samo kalendarium. Jednak właściwie wystarczy odpowiednio każdy z tych produktów wykonać, aby uzyskać zamierzony efekt.
Producenci zwykle polecają w miarę możliwości proste kalendarze, bez zbędnych udziwnień, ale za to z dodatkami, które czynią ten gadżet funkcjonalnym. Wykończyć go można na wiele różnych sposobów. Do wyboru zamawiający mają chociażby już sam rodzaj papieru. Należy jednak zastanowić się nad wieloma innymi elementami. Pierwsza sprawa, to kalendarz jednodzielny, dwudzielny, trzydzielny czy czterodzielny. Następnie trzeba przemyśleć kwestię uszlachetnienia. Koniecznie zamawiający musi zastanowić się nad zdjęciami, jakie zastosuje w tym produkcie. Istnieje możliwość indywidualnego opracowania szaty graficznej tego produktu. Podobnie jest z kalendarium, które też może być wykonane na wiele różnych sposobów. Poza tym dobrze jest jeszcze zwrócić uwagę na logo. Element ten jest bardzo ważny, z nim kojarzy się konkretna firma. Ten ścienny terminarz powinien ściśle wiązać się z konkretnym podmiotem i pozytywnie wpływać na jego wizerunek. Prawdę mówiąc kalendarze dwudzielne, czterodzielne i jednodzielne można wykończyć w ten sam sposób. Pod tym względem konkretnych różnic nie ma. Chyba, że cenowe. Cena też zależy od sposobu wykończenia produktu i zastosowanych materiałów.
Kalendarz firmowy nie może być zbyt duży, dlatego tworząc jednodzielny, dwudzielny czy czterodzielny, trzeba zrobić to tak, aby rozsądnie zagospodarować jego powierzchnię, aby wszystko się zmieściło. Kiedy powierzchnię zajmuje trójdzielny czy czterodzielny terminarz, mniej miejsca jest na reklamę. Osoby, które wybierają kalendarze jednodzielne indywidualne, mają możliwość wykorzystania większej powierzchni w tym marketingowym celu. Wówczas warto rozsądnie rozmieścić zdjęcia, logo, firmową grafikę. Dzięki temu można uzyskać naprawdę dobry produkt reklamowy. Z reguły zamawiający nie mają pomysłu, jakie fotografie zastosować w tym ściennym terminarzu, które będą najlepsze. Na szczęście producent ma własne archiwum ze zdjęciami i jest w stanie dopasować coś do siebie. To zespół grafików intensywnie pracuje nad szatą graficzną tego produktu, także można liczyć wyłącznie na satysfakcjonujący efekt. Z jednej strony kalendarze ścienne firmowe mają służyć do pracy, sprawdzania daty, planowania spotkań, a z drugiej do reklamowania usług i produktów. Dlatego dobrze jest na spokojnie przemyśleć sposób wykonania i wykończenia tego przedmiotu.