Veben

Branża — Sport

Praca — opakowania, etykiety reklamowe

KLIENT

Marka Veben jest osadzona w branży ogumienia, a ściśle branży opon rowerowych. Domeną marki Veben jest profesjonalna dystrybucja szerokiej palety opon do rowerów.

WYZWANIE

Naszym zadaniem było zaprojektować mocną identyfikacje wizualną dla marki, przede wszystkim wyraźne logo oraz oryginalne opakowania dla produktów. Przystępując do pracy musieliśmy przeprowadzić analizę komunikacji marek z dość wąskiej branży producentów opon rowerowych. Przekaz, jaki chcieliśmy uzyskać w linii graficznej marki Veben miał oscylować wokół takich idei jak sport, ruch, dynamizm.

REALIZACJA

Zależało nam, by wizerunek marki Veben cechowała prostota. Dlatego szukaliśmy formy prostej wizualnie, ale i oryginalnej. Znaleźliśmy formę odwołującą się do kształtu opony, a zarazem będącej figurą doskonałą – kształt koła. W nieregularne na grubości koło wpisaliśmy złożoną z dwóch elementów literę „V”. Indywidualne liternictwo jakie zaprojektowaliśmy dla logotypu wypływało z przemyśleć dot. tematu opon. Budowa liter opiera się na kontraście płaszczyzn ostro ściętych i obłości. Kolorystykę postanowiliśmy osadzić w stylistyce „branżowej” – w sektorze części rowerowych czerwień i czerń i to właściwe barwy. Zależało nam, aby produkt naszego klienta wpisał się szybko w ten wąski sektor produktów.

W projekcie opakowania kontynuowaliśmy ideę koła i formę tę uczyniliśmy dominantą i stelażem konstrukcyjnym całej kompozycji. Uznaliśmy, że proste, czytelne opakowanie wyróżni się na półce w sklepie. W efekcie powstał projekt opakowania stosunkowo oszczędny. Mocne wyraziste łukowe formy urozmaica (jednocześnie nadając opakowaniu lekkości) grafika prezentująca sylwetkę rowerzysty „jadącego” po delikatnej czerwonej linii…

ZADANIA WYKONANE
  • logo dla marki
  • identyfikacja wizualna marki
  • linia graficzna spójna dla marki
  • zestaw opakowań, etykiet
REFERENCJE
list polecający

Zobacz zrealizowane prace

Zinteresowany projektem?Skontaktuj się z nami...

Opakowanie i jego przeznaczenie w promocji marki

Stworzyliśmy fenomenalne opakowania reklamowe dla produktu, bo wiemy, że opakowanie dla produktu i dla marki to opcja bardzo ważna. Liczy się w jego przypadku użyty surowiec, ale też grafika, a raczej przede wszystkim ona. Tak właśnie jest, bo wielu potencjalnych odbiorców właściwie nie kojarzy samego wyrobu, ale coś takiego jak etykietę na wyrób, którą to niejednokrotnie widać w sieci, czy też w telewizji. W związku z tym można śmiało uznać, że to właśnie ta konkretna grafika na opakowaniu sprzedaje artykuł, bo jest: unikalna, ludzie utożsamiają ją z wysoką jakością, kupują tylko ze względu na to, że znają etykietę, a nawet polecają znajomym artykuł.

strzałka

Opracowywanie opakowania reklamowego współcześnie

W czasach obecnych to tworzenie opakowania reklamowego odgrywa główną rolę w toku przygotowywania produktu do sprzedaży. Opakowania I etykiety reklamowe projektują je graficy komputerowi i specjaliści od marketingu z doświadczeniem i znajomością tych współczesnych nurtów w branży, bo etykieta czy opakowanie reklamowe na wyrób musi być na czasie. Zasadnicze znaczenie ma też i to, że klienci są do pewnego stopnia zapatrzeni w działania konkurencji, to znaczy ich reakcja skojarzona z atrakcyjnym opakowaniem musi być nawet lepszą.

strzałka

Opakowanie reklamowe spójne z wizerunkiem firmy

Bardzo dobrze wiemy o tym, że etykieta na opakowanie reklamowe musi być spójną z wizerunkiem firmy, czyli też z barwami, którymi od dłuższego czasu posługuje się konkretny producent. Taka kreacja graficzna jest dla nas alternatywą bez trudu osiągalną, bo dysponujemy doświadczeniem specjalistów, którzy szczegółowo poznali współczesne rynkowe realia.

ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42