Pres

Branża — Budownictwo

Praca — wizerunek, identyfikacja wizualna

Opis przypadku

Pres to deweloper z długimi tradycjami w branży budowlanej, stabilną pozycją i bardzo dużym bagażem doświadczeń. Lider firmy jest synonimem nowoczesnego budownictwa w regionie.

WYZWANIE

Wieloletnia współpraca z firmą Pres zaowocowała zleceniem nam rebrandingu. Dotychczas firma posiadała niespójny przekaz marketingowy - ani typografia, ani kolorystyka nie były zdefiniowane jako stałe elementy identyfikacji firmy. Naszym zadaniem było wykrystalizowanie spójnego wizerunku firmy Pres, wyróżniającego ofertę naszego klienta spośród innych firm deweloperskich. Oferta Pres kierowana do klientów wymagających, proponuje budownictwo o wysokim standardzie, co musiało być podkreślone w wizerunku firmy. Kompleksowy wizerunek miał odzwierciedlać profesjonalizm, bardzo duże doświadczenie w budownictwie oraz szeroki zakres usług, jakie świadczy firma Pres.

REALIZACJA

Stworzyliśmy proste w wyrazie, ale odnoszące się do tematyki branży logo. Logo zamknęliśmy graficznym symbolem sklepienia, aby już sam znak nasuwał skojarzenia z branżą budowlaną.

Projektując wizerunek firmy postawiliśmy na minimalistyczny przekaz graficzny, który przykuwa uwagę prostotą i czystością formy. Oparty został na bryłach, elementach odnoszących się do budownictwa, co ma nawiązywać do tematyki architektonicznej. Zastosowaliśmy zestawienie firmowej typografii oraz dwóch podstawowych barw – szarości i czerwieni. Konsekwencja w zastosowaniu kolorystyki skutecznie ujednoliciła przekaz wizualny wszystkich materiałów promocyjnych firmy. Aby nadać element ekskluzywności prostym w formie graficznej materiałom drukowanym wprowadziliśmy uszlachetnienie w postaci koloru srebrnego, co spowodowało zwiększenie prestiżu tworzonych materiałów. Końcowo stworzony spójny pakiet materiałów zwraca uwagę swoją „prostotą” i ciekawym, nowoczesnym projektem graficznym.

ZADANIA WYKONANE
  • logo firmy
  • identyfikacja wizualna
  • materiały firmowe (wizytówki, papier firmowy, koperty itp.)
  • spójny zestaw materiałów promocyjno-reklamowych (katalog reklamowy, teczka)
  • strona www
REFERENCJE
list polecający
Zinteresowany pracą?Skontaktuj się z nami...

Jak zaprojektować wizerunek dewelopera?

Tak wiele osób zastanawia się nad tym, czym powinien charakteryzować się deweloper, by potencjalni klienci chcieli w ogóle interesować się jego ofertą i kupować budowane przez niego mieszkania. Trzeba przyznać, że rynek nieruchomości jest dość trudny. Konkurencja jest silna, a klienci zwracają uwagę na wiele istotnych dla nich szczegółów. Czy wizerunek dewelopera mieszkań jest właśnie jednym z nich? To bardzo dobre pytanie. Warto wobec tego wypowiedzieć się na ten temat nieco szerzej i wyjaśnić jak duże znaczenie ma wizerunek dewelopera, a także w jaki sposób należy go opracować.

strzałka

Wbrew pozorom nowy wizerunek firmy deweloperskiej to ważna sprawa

W ostatnim czasie zauważa się, że reklamy firm deweloperskich są bardzo do siebie podobne, wręcz jednolite, jakby wręcz tworzone z użyciem jakiegoś szablonu. Niewiele się od siebie nie odróżniają, a co za tym idzie, są po prostu nudne. Dziś jednak certyfikaty i inne tego typu sprawy nie robią większego wrażenia na potencjalnych klientów. Deweloperzy muszą się wobec tego postarać nieco bardziej. Niektórzy posługują się hasłami typu „Ostatnie mieszkania”, „Konkurencyjne ceny”, czy chociażby „Rabat na ostatnie mieszkanie”. To dziś jednak nie działa tak dobrze. Kluczem do sukcesu jest nowy wizerunek dewelopera - firmy sprzedającej mieszkania. Prezentacja dewelopera dostosowana do obowiązujących czasów, trendów, do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Sam w sobie sprawdzony deweloper mieszkań nie jest w stanie przyciągnąć uwagi klientów. By szybko sprzedać mieszkania czy inne nieruchomości, inwestor musi postarać się nieco bardziej. Profesjonalna agencja deweloperska powinna kłaść szczególny nacisk na swój wizerunek na rynku, na to, w jaki sposób inni ją postrzegają. Pytanie tylko, w jaki sposób to zrobić, by w tak trudnych czasach, kiedy konkurencja jest tak silna i konsekwentnie dążąca do swoich celów, móc normalnie funkcjonować i rozwijać swój biznes?

strzałka

Czy inwestor deweloper poradzi sobie z projektem własnego wizerunku?

Po części tak, ale nie do końca. Może określić swoje oczekiwania, własne cele, deweloper może przedstawić swoje osiągnięcia oraz to, czym wyróżnia się na rynku nieruchomości i wśród innych podobnych deweloperów. Jednak jeżeli chodzi o samo szczegółowe opracowanie identyfikacji wizualnej konkretnej inwestycji budowlanej czy całej działalności na rynku mieszkaniowym, może być już trudniej. Profesjonalny projekt wizerunku dewelopera najlepiej zaprojektuje firma, która w tym właśnie zakresie się specjalizuje, agencja reklamowa. Dla niej tworzenie wizerunku nawet dla deweloperów nie stanowi najmniejszego problemu. Jest zadaniem codziennym i przyjemnym. Wybierając profesjonalne studio projektowe można mieć pewność, że wszystko potoczy się zgodnie z zamysłem i w zgodzie z oczekiwaniami dewelopera. Specjalista opracuje logo inwestycji deweloperskiej, dobierze kolory oraz styl, który będzie tworzył ten nowy wizerunek i na którym nieruchomość oraz cała działalność dewelopera będzie się skupiała. Agencja po opracowaniu identyfikacji wizualnej działalności dewelopera stworzy stronę internetową, wizytówki, broszury reklamowe oraz inne materiały promocyjne, które będą ze sobą spójne i estetyczne, a przy tym współgrające z obowiązującymi trendami. Samodzielne tworzenie identyfikacji wizualnej - kompetentny wizerunek dewelopera to niezwykle trudne, czasem nawet zupełnie nierealne zadanie. Lepiej więc powierzyć to zadanie profesjonalistom.

ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42
Copyright © Studio Whiteart