Rezydencja Metropolis
Branża — Budownictwo

Praca — Ulotki reklamowe

Opis przypadku

Firma Pres, nasz wieloletni klient, zamierzał wybudować nowoczesne mieszkania o podwyższonym standardzie. Inwestycja budowlana miała się znajdować w dogodnym miejscu Bydgoszczy.

WYZWANIE

Jako agencja mieliśmy stworzyć kompleksowy wizerunek i kampanię reklamującą nową inwestycję naszego klienta na lokalnym rynku. Linia graficzna musiała właściwie pozycjonować ofertę w kategorii dobrej jakości mieszkań i odwoływać się do określonej grupy klientów o raczej wymagającym guście. Naszym zadaniem było zaprojektować pakiet materiałów reklamowych i reklamy prasowe oraz zewnętrzne tak, aby w krótkim czasie oferta klienta stała się widoczna i atrakcyjna dla potencjalnego nabywcy. Firma Pres ambitnie podeszła do nowego wyzwania i dała nam praktycznie wolną rękę w puszczeniu wodzy fantazji – co od razu dodało nam skrzydeł.

REALIZACJA

Na początek opracowaliśmy logo - bardzo oryginalne w porównaniu z funkcjonującymi na rynku logotypami inwestycji budowlanych. Zainspirował nas temat bryły, dlatego stworzyliśmy przestrzenny wzór składający się z liter RM. Ale forma logo to nie jedyne odwołanie się do motywu bryły w wizerunku – właśnie ten motyw postanowiliśmy wyeksploatować i oprzeć na nim linię graficzną.

Projektując materiały reklamowe wykorzystaliśmy mocne bryły koloru jako bazę dla prezentacji treści i zdjęć. Tak zdecydowany wizerunek to rzadkość w reklamie inwestycji budowlanych, więc osiągnęliśmy zamierzony cel, czyli rozpoznawalność.

Aby uczynić ofertę naszego klienta jeszcze bardziej oryginalną zastosowaliśmy w katalogu reklamowym zabieg indywidualnego wykrojenia wzoru logo w okładce katalogu – powoduje on, że materiał reklamowy od razu wyróżnia się i zwraca uwagę. Tak się zresztą stało – na targach budowlanych katalog był rozchwytywany.

Wiele uwagi, godzin i kawy poświęciliśmy dopracowaniu wizualizacji architektonicznych. Ponieważ pracowaliśmy na wyjściowych roboczych bryłach wygenerowanych z programu architektonicznego, musieliśmy „upiększyć” je praktycznie od zera, dodając kolor, światło, aranżację przestrzeni, przyrodę itd. Efekt końcowy jest imponujący – wizualizacje zachęcają do tego, by „tam być”, są bardzo naturalne, co udało się osiągnąć poprzez podkreślenie jego faktury za pomocą kreatywnego użycia światła. Od momentu wprowadzenia marki Rezydencja Metropolis na rynek natychmiast zaczęto odnotowywać szybko rosnący wzrost sprzedaży mieszkań w tej inwestycji.

ZADANIA WYKONANE
  • logo
  • identyfikacja wizualna
  • materiały firmowe (papier firmowy, koperty wizytówki, itp.)
  • katalog reklamowy
  • teczka ofertowa
  • ulotki, broszury
  • reklamy prasowe
  • plakat reklamowy
  • strona www
REFERENCJE
list polecający
Zinteresowany pracą?Skontaktuj się z nami...

Oryginalna reklama dewelopera, projekt takiej reklamy

Jak zapewne każdy zdaje sobie z tego sprawę, skuteczna reklama dewelopera inwestycji mieszkaniowych może być wykonana na wiele różnych sposobów. Celem pracy projektanta jest jednak uzyskanie oryginalnego projektu, takiego, który przyciągnie uwagę otoczenia, a przede wszystkim potencjalnych klientów. I tu nie chodzi o to, aby projekt reklamy dewelopera był tani, ale głównie skuteczny. Deweloper z dobra opinią na rynku powinien dbać także o takie szczegóły. Dla niektórych reklama firmy deweloperskiej czy konkretnej jego inwestycji może wydawać się zupełnie bez sensu, czy po prostu mało ważna. Tymczasem odgrywa niezwykle duże znaczenie.

strzałka

Czy projekt reklamy dewelopera można wykonać samodzielnie?

Niektórym osobom wydaje się, że tworzenie nowej przemyślanej reklamy dla dewelopera jest proste i nie zajmuje dużo czasu. Stąd też inwestorzy czasem decydują się na samodzielne wykonanie projektu. Niestety kończy się to bardzo różnie, nie zawsze, a nawet najczęściej bardzo negatywnie. Samodzielne projektowanie przekazu reklamowego dla firmy zajmującej się sprzedażą mieszkań przeważnie ma na celu uniknięcie kosztów związanych z tym projektem. Jednak nie jest to korzystne rozwiązanie. Zdecydowanie lepiej zlecić to zadanie specjalistom, by zyskać profesjonalną grafikę reklamową, niż trudzić się tym samodzielnie, co tak naprawdę do niczego dobrego nie prowadzi. Taka reklama prasowa to poważna sprawa. Musi być wykonana zgodnie z obowiązującymi trendami, w sposób oryginalny i wyjątkowy. Co więcej, reklama w prasie, czy gazecie, magazynie musi przyciągać uwagę. Trzeba więc naprawdę dobrze się na tym znać, aby stworzyć produkt godny uwagi i skuteczny pod kątem reklamowym. Prawda jest taka, że nowa drukowana reklama firmy deweloperskiej musi być lepsza od poprzedniej i inna niż te reklamy i promocje, którymi mogą pochwalić się pozostali deweloperzy. Tak więc samodzielne projektowanie nie jest wskazane. Należy w związku z tym udać się do specjalisty, do grafika, a najlepiej do agencji reklamowej, która wykona taki projekt kompleksowo i profesjonalnie, bo właśnie tego przecież potrzeba.

strzałka

Reklama firmy deweloperskiej – czy to w ogóle jest aż tak ważne?

W sieci w wielu miejscach krąży pytanie, czy sprawdzony deweloper mieszkań musi mieć reklamę. Przecież skoro jest znany i dobrze się o nim mówi, to po co promocja i działania reklamowe. Prawda jest jednak taka, że każda agencja deweloperska musi reklamować swoje nowe inwestycje jak i kolejne tworzone neiruchomości. Prezentować swoje oferty podkreślając ich atuty. Dlatego inwestor budowlany planując kolejną inwestycję musi liczyć się z tym, że za jakiś czas będzie musiał zareklamować swoje nowe budynki czy budynek. I reklama w prasie jest świetnym na to sposobem. Co więcej, reklama ta jest bardzo ważna, ponieważ to ona wskazuje na to, że w ofercie dewelopera mieszkań pojawiła się nowa inwestycja i informuje o szczegółach potencjalnych klientów. Deweloper musi przecież w jakiś sposób poinformować odbiorców o takim właśnie stanie rzeczy. Dziś bez reklamy w prasie trudno jest funkcjonować na rynku, a szczególnie właśnie na rynku nieruchomości. Tak jak ważna jest identyfikacja wizualna dewelopera, tak ważna jest reklama w prasie każdej kolejnej inwestycji. Czasem strona www dewelopera to za mało. Trzeba pokusić się o prezentację oferty w nieco szerszym gronie potencjalnych klientów. Adresu strony inwestora wszyscy nie znają, a do reklamy w prasie dotrą nawet przypadkowo.

ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42
Copyright © Studio Whiteart