Villa Polanka

Branża — Budownictwo

Praca — wizerunek, identyfikacja wizualna

Opis przypadku

Działający na rynku mieszkaniowym deweloper Arkada Invest wkraczała na rynek z prestiżową propozycją. Nowa inwestycja budowlana nosiła nazwę Villa Polanka i była skierowana do osób z dość zasobnym portfelem. Villa Polanka to ekskluzywne apartamenty, z myślą o klientach którzy cenią luksus, elegancję oraz wygodę.

WYZWANIE

Inwestycja Villa Polanka charakteryzowała się podniesionym, a raczej wysokim standardem, co miała za zadanie podkreślić nowa tożsamość wizualna i dalej idąca kampania promocyjna tej inwestycji. Nowoczesne rozwiązania architektoniczne, wyszukane wykończenie plus zaawansowana technologia zastosowana w budynku, a ponadto wyjątkowo atrakcyjne położenie w sąsiedztwie bydgoskiego Balatonu sytuowały inwestycję Arkady Invest w sektorze ofert luksusowych. Wyzwaniem dla naszych grafików było uwypuklenie tych cech unikając popadania w „próżność”.

REALIZACJA

Przystępując do pracy nad wizerunkiem Villi Polanka zrezygnowaliśmy z jakiejkolwiek „barokowości” stawiając na wyrafinowaną prostotę. Czystość formy i minimalizm grafiki uznaliśmy jako klucz do sukcesu. Kolorem dominującym uczyniliśmy głęboki, szlachetny brąz, uzupełniającym – świeżą trawiastą zieleń. Stworzyliśmy logo oparte o prostą, indywidualnie zaprojektowaną czcionkę, w którą wkomponowany został graficzny element symbolizujący roślinność. Oryginalnym zabiegiem w kreowaniu linii graficznej było wykorzystanie typografii jako elementu graficznego konstruującego kompozycję. Pragnęliśmy nadać marce charakterystyczną i unikalną tożsamość wizualną, dlatego – oprócz mocnych brył nowoczesnej typografii – ważnym elementem identyfikacji uczyniliśmy lekki rysunek o szkicowym charakterze. Ten rysunek dookreśla przedstawienia wizualizacji budynku – nachodzi na zdjęcia, kontynuuje je, podbija istotne elementy fotografii. Mocne, techniczne bryły połączone z lekkim artystycznym rysunkiem dają bardzo nowoczesny wyraz wizualny. Nieoczywisty w odbiorze przekaz sytuuje ofertę mieszkaniową naszego klienta w kategorii ekskluzywnych, nietuzinkowych, dostępnych tylko dla niektórych.

ZADANIA WYKONANE
  • logo marki
  • identyfikacja wizualna
  • katalog reklamowy
  • ulotki reklamowe
  • reklamy prasowe
  • billboardy
  • strona www
REFERENCJE
list polecający
Zinteresowany pracą?Skontaktuj się z nami...

Jak powstaje identyfikacja wizualna inwestycji deweloperskiej?

Przymierzając się do sprzedaży nowej inwestycji deweloperskiej trzeba wziąć pod uwagę to, że klientami są przeważnie osoby nie znające branży budowlanej, lecz zupełnie zwykli ludzie, którzy szukają bezpiecznego, ładnego mieszkania, idealnego dla nich oraz ich rodziny. Normalne jest to, że nie są oni w stanie ocenić jakości budynku czy też konsekwencji zastosowanych technologii. W związku z tym ogromny wpływ na sprzedaż lokali mają działania marketingowe dewelopera. Bardzo ważna jest tu identyfikacja wizualna identyfikacji deweloperskiej. Warto więc dowiedzieć się o niej czegoś więcej i zorientować się, kto powinien się nią zająć.

strzałka

Z czego składa się identyfikacja wizualna inwestycji budowlanej?

Na etapie identyfikacji wizualnej tworzy się przede wszystkim logo nowej inwestycji, które ma określać jej tożsamość. Element ten musi współgrać czy też być zgodny z konkretną grupą docelową. Następnie powstaje świeży projekt pozostałych materiałów reklamowych i promocyjnych, z którymi to potencjalny klient będzie miał bezpośrednią styczność. Należy mieć na uwadze to, że spójna identyfikacja wizualna inwestycji budowlanej jest niezwykle ważna, ponieważ budzi zaufanie odbiorców i zarazem stanowi ogromne wsparcie dla procesu zakupowego. Opracowanie tych wszystkich elementów wizerunku jest trudnym zadaniem, ale nie dla profesjonalistów. Tworząc każdy z elementów na przykład logotyp, trzeba wykazać się ogromną wiedzą i kreatywnością, aby uzyskać oczekiwany efekt. Podobnie jest z materiałami marketingowymi, które wymagają zaangażowania, wprawy, odpowiednich narzędzi itd. Trzeba mieć na uwadze to, że bardzo ważna jest identyfikacja wizualna nowej inwestycji – każdej kolejnej. Nie wystarczy zadbać o pozytywną opinię i popularność samego dewelopera. Działania promocyjne trzeba podejmować za każdym razem, kiedy na rynku powstaje kolejna inwestycja, kolejny budynek.

strzałka

Jak tworzone są elementy, z których składa się identyfikacja wizualna inwestycji od dewelopera?

Sposób tworzenia identyfikacji wizualnej inwestycji dewelopera zależy w głównej mierze od tego, którym elementem w danym momencie zajmuje się wykonawca. Jeżeli są to materiały biurowe, to z pewnością specjalista zabierze się za nie zupełnie inaczej niż tworząc ulotki czy foldery. Wszystkie te elementy jednak powinny współgrać ze sobą, zarówno stylem, kolorem jak i tematyką. W tym miejscu należy pamiętać, że identyfikacja wizualna inwestycji od firmy deweloperskiej powinna współgrać z obowiązującymi trendami. Powinno się wykonać ją zgodnie z oczekiwaniami inwestora, ale i zasad, jakie obecnie panują, zgodnie z modą. Tylko dzięki temu powstanie obraz wizualny, który przykuje uwagę i zmotywuje klientów do zainteresowania się ofertą, a kto wie, może nawet i do kupna wybranej nieruchomości. Każda inwestycja mieszkaniowa od dewelopera jest inna, więc każda wymaga oprawy marketingowej. I o tym każdy z inwestorów musi pamiętać. Warto w takim razie rozejrzeć się za profesjonalistą, który ma doświadczenie w tego rodzaju działaniach, a nowa inwestycja nie będzie dla niego wyzwaniem, ale po prostu celem do osiągnięcia, zadaniem do wykonania. Zlecając prace graficzne projektantom można liczyć na pełen profesjonalizm i zadowolenie z uzyskanych efektów.

ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42
Copyright © Studio Whiteart